Profil

Stad: 
Stockholm
Medlem sedan: 2002-03-20
Senast inloggad: 2009-09-08

KTM 640SM -01:a

AIM MyChron 2 Laptimer
AP Racing CP-4125 radiell huvudbromscyliner i magnesium
Braking Wave framskiva
Braking 4-kolsok
Modifierad DAM kolfiberdämp
Utbytt mellan ljuddämpare
Modifierad luftburk.
Injusterad i bänk 51bhp

625 framskärm med kolfiberstag
Kolfibergaffelbens skydd
Acerbis DHH toppkåpa
Acerbis Rally Pro handskydd
Behr/Talon fälgar med klistriga Metezler ME-Z1 HR däck

Framskärm, toppkåpa och sving lackad i blanksvart

Bantad:
-kick
-fotpinnegummin
-bakbroms
-ny ljuddämpare
-ny framskärm
-titan bultar
-ny frambroms
-nya däck/fälgar
-höger ben(!)

Total besparing: Knappa 8kg!

Suzuki GSX-R 750 -93:a SÅLD! *Snyft*

Rostfritt Yoshimura 4-2-1 Fullrace med Cans å kolfiberdämp.
Kolfiberstag till dämp.
K&N Luftfilter
Injusterad i bänk=111 bhp

Öhlins styrdämpare
Öhlins bakdämp
Öhlins framfjädrar
Kolfiber framskärm

Sherco 2.9 2002:a
Trialhoj
Grymt välbalanserad och vilket botten!
Ska jag ha för att öva stunts på.

Aprilia SR70 DiTECH By Malossi 2001:a
Min nästa projekt hoj. Som vanligt lär det väl gå över styr. Beställt allt vad trimföretaget Malossi har till denna och enligt uppgift ska den landa på dryga 10hk på slangen och 100 ärliga med original drevning. Byggas om ska den naturligtvis göras.. Braking Wave skivor med AP 4kolvsok, nytt bakparti, ny instrumentering. Kanske ett NOS kit från Staterna... =)
Skena iväg, som sagt. Ska användas av hustrun till och från dagis samt för stunts... =D

2004-11-07

Ny leksak till garaget! =)
Ett stycke QuadRacer Yamaha Raptor 660R SM \"lätt\" moddad:

Motor- Trimkamm, högkompskolv, portad och balanserad, optimerad luftburk med K/N konfilter, helsystem, optimerad tändning. Effekt runt 70 hästar...

Chassi- Reiger dämpare, Durablue axel, ombyggd justerbar (camber, caster och toe-in) framvagn med lättar och starkare A-armar, sänkt och breddad fram/bak. Spunna slangar med racing belägg. Goldspeed SuperMotard däck, crossdäck på fälg ej monterat.

Övrigt - Tag styre, rullgas, killswitch, nerfbars, flyttat tändningslås och kontrollpanel. Riktig Bumper.

En standard 660 gör 0-100 på 6sek, den här har annan drevning, är lättare och 20 hästar till...

Rolig, är bara förnamnet!

Isdäck till vintern... =)

Se mer info och bilder här:
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=26077

Själv har jag åkt hoj sen jag var 16 å \"bara\" vurpat 3 gånger, åker kanske för sakta..? :)

Tävlat i go-kart å utförsåkning på elitnivå med varierande resultat. På \"äldre\" dagar är det bara hobbyåkning som gäller.

Jonglerat i dryga fem-sex år av och till. Bollar å klubbor.

Övrigt så jobbar jag med Lotus Notes/Domino och har så gjort inom den moderna tidsåldern.

Stolt medlem av PotatoesMC.
http://www.potatoesmc.com

020519 Vurpade och bröt ryggen, bröt bäckenet på sju ställen och diverse svullnader. Landade i ett avbärar räcke i 70 blås... Har slutat åka hoj på gatan efter det... =(

030402 Bägge hojjarna har nu hittat nya lyckliga ägare. Ekar tomt i garaget... :(

030829 Aprilia SR50 DiTECH 01:a har hittat hem till garaget. Trim är skickat från Tyskland! Ska bli årets stuntskoter när jag är klar med den... =D

030920 Följande delar är nu monterade:
Malossi portad cylinder
Malossi portad och lättad kolv
Malossi tändbox
Malossi luftfilter
Leovinci S avgassystem med kolfiberburk
Malossi Specialrem
Malossi Multivar 2000
Malossi flyclutch

Rykten säger 11 hästar på slangen. Med en ärlig toppfart av 95 km/h med originaldrevning låter det rimligt.

Har även hunnit montera nya blinkers, cykeldator och byggt om bakdelen. Nu är man ganska säker på att man inte möter en likadan.. =)

Provade att slanga idag och nu går den iaf upp lätt. Även om det är enklare att koppla själv så man kan bestämma draget. Nu gäller det bara att komma ihåg vart bakbromsen sitter...


Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.