Bild
Nästa artikel

Nu blev det 2020 i garaget

Bloggen

Äntligen är det dags för ny hoj! Litet för många projekt i rullning just nu men det här är helt klart det roligaste av dem. Jag känner mig som ett barn på julafton – även om det är augusti.

Det har varit en liten paus på Endurobloggen. Lite längre än jag planerat, ska det erkännas. Tanken är inte att lägga ner, jag behövde bara lite semester. Det här är ett hobbyprojekt och det gäller att det inte blir ett jobb. Jag har litet för många projekt igång nu samtidigt och tyvärr  har endurokörning hamnat lite långt ner på prioritetslistan. Dels håller jag på med en renovering och jag måste ju ha någonstans för familjen att bo. Att samtidigt jobba heltid tar ju också sin tid… Och att vara pappa tar ytterligare tid. Lägg därtill att jag dessutom råkade köpa en ny bil som är litet av ett projekt att fixa till. Helt enkelt – det blev lite mycket. Länge sedan jag kände så här mycket stress. Självförvållat är det absolut, så jag ska inte gnälla. Jag måste bara lägga timmarna så att allt blir klart. 

Endurokörningen är antagligen den bästa medicinen mot stress. Att en tidig söndagmorgon köra ett par timmar friåkning är vad doktorns borde ordinera alla som känner att livet snurrar lite för fort. Men jag ställde in tävlingarna, för en deadline till inflytt är just nu viktigare än deadline till tidskontrollen på en VRM-tävling. Missade  tävlingarna i Lidköping och istället för att vara i Vetlanda och köra gubb-SM idag så ska jag spackla och måla. Kör hårt allihop!

I garaget har kalendern slagit om till 2020. Har köpt en ny Sherco 300 SEF Factory och nu har jag några timmar i garaget att fixa till den och samtidigt som jag också gör klart min 2018 till försäljning. Jag vet, jag köpte en Sherco fyrtaktare igen, är det lite dålig fantasi? Jag tycker ju att det är kul med nya saker men jag har varit så nöjd med Shercon att den förtjänar en säsong till. Speciellt med tanke på KYB-fjädringen som jag är mycket nyfiken på hur den kan bli på den typen av banor vid har här hemma. WP XPLOR-jädringen på min 2018 har Danne på Nolimits Suspension trollat med och den blev riktigt bra, men jag har en känsla av att KYB kan bli ännu bättre. Rent allmänt så tycker jag att 300:an har grymt bra med effekt men fortfarande relativt låg massa, så den är väldigt lätt och trevlig i skogen. Läs gärna min provkörning av modellerna på länken här intill. 


Nu är det litet jobb i garaget med att byta plast med racedekalerna från ARD88, flytta elkopplingarna till ljusen och knacka ekrar och efterdra dem innan man börjar köra de nya fälgarna. Det är sådant där mysigt garagejobb men jag måste bara hitta tiden...

Sugen på en Sherco 300 med fixad fjädring? Jag kommer ha en begagnad till försäljning inom kort... Bara 80 timmar så den är knappt inkörd. ;-) 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.